連新加坡人都開始睇得起自己,香港人就繼續崇拜歐洲口音

--

港台抽起LMF訪問,覺得內容唔夠 decent,大家隨即挖出MC仁用流利法文接受訪問嘅片段,指出佢一口法文,比起廣播處長更加 decent。見到大家讚MC仁嘅呢種論調,居然經過幾日都冇人反駁,實在有啲唔舒服。

非會員閱讀 Link

Photo by Chris Karidis on Unsplash

我細細個就開始聽LMF,佢完全係扭轉咗我對音樂嘅理解,擴闊咗個眼光。MC仁作為 rapper,作為藝術家,絕對值得大家欣賞讚嘆。但係你聽晒佢個訪問,你留意過佢嘅 rap,你理解過佢嘅思想,我諗你應該讚頌嘅絕對唔係佢嘅口音,唔係佢嘅法文。

將「識法文」當係「文化象徵」,當係「decency」嘅表現,就好似一班香港人依然停留喺十九世紀,對唔對得住全個東亞嘅反殖先驅呢?「解殖」係一切派別都日講夜講嘅課題,喺香港可以話係完全失敗——喺香港原來夠 white 就可以得到大家嘅青睞,尊貴、典雅呢啲概念,原來始終係同紅酒芝士掛勾。若果MC仁流利講到嘅係越南話?阿拉伯話?或者大家就會開始認真理解MC仁嘅內容。香港人未必個個都有中國小農DNA,但肯定有唔少陶傑門生。

我成日話歐西語言係香港嘅通行證,可以打破一切政治區隔。只要你講到性感嘅震脷音,咩分歧都可以暫時放低。政府不得人心咩?揾晒啲領導人子女出嚟曬下英文法文就得,見到高官啲洋人子女,啲反對聲音即刻冇噉一半呀。

吖,係嘞,我醒起我仲識得一個識講流利法語嘅中國人,你知唔知佢叫咩名?

--

--

阿擇 (Chaaak)

《粵典》創辦人,而家全力推廣粵文書寫。Founder of words.hk and advocate of Written Cantonese