【粵拼教學003】蠢(ceon2)

🎶春虫虫🐝虫虫飛🍒飛到荔枝箕

阿擇 (Chaaak)
4 min readJul 15, 2018

開始之前,想問下大家仲記唔記得 chur 同 jer 嘅粵拼係咩呢?

每一課嘅內容,都係建基於之前嘅嘢,不過為咗減低大家嘅記憶負擔,我係絕對唔會順序教嘅。我只會將一啲同英文串法零舍唔同嘅拎出嚟傾。你記得呢堆特殊串法,其他就自然得心應手啦。

今次要介紹一個叫押韻嘅概念。

大家有冇聽過尹光呢?冇聽過尹光都應該聽開過 rap ?

尹光08好過癮演唱會《少理阿爸》

佢哋講嘢嗰陣最後一個字都係「押韻」嘅,好似下面呢段:

你老豆我十零歲 就喺 Disco 做DJ (zei1)
個介紹人係我中學時期嘅一條茂利 (lei2)
佢老豆原來放貴利 (lei2)
佢阿媽幫手做登記 (gei3)
咁個仔就自然識埋啲人 唔三唔四 (sei3)

你會發現五句入面嘅最後一隻字: J、利、利、記、四,讀上嚟順口嘅,聽落又過癮嘅,因為後半部份嘅口形一樣。幾有詩意呢你話。

返去今日嘅主題先:eon

點解係 eo,唔係 oe?因為呢兩個音有微細分別。成日有人問我,點解咁煩㗎,要記串法。我心諗,英文嗰啲「hurt」「nerd」「bird」呢啲,大家咪又係死死地氣逐個去記?

當然 eooe 其實讀音唔同嘅:eo 口細 oe 口大,eooe 長。不過啲技術問題唔好理住,我哋繼續聽下《少理阿爸》先:

你有病呀 戇居(geoi1)
隊左咳藥(seoi2)
唔係做裝修
硬係要賣 天拿(seoi2)
你未出世係條精蟲另一半係(leon2)
估唔到你唔精反而做左一粒懵(leon2)

最後一隻字有 -eoi (居、水),又有 eon (卵)。
話人「懵卵」,即係話人「蠢」,原來呢兩個字係押韻嘅,佢哋嘅後半部都有 eon 呢個部份。我哋嚟一齊感受下呢個 eon 係咩感覺先。下面嘅文字請你用尹光腔讀出嚟。

睇你個樣咁醒 乜原來你咁論盡(leon6 zeon6)
條女講多兩句 你就乜春都(seon3)
專人操盤高利(jeon6)
買金買到去倫敦(leon4 deon1)
畢生積蓄化灰(zeon2)
幾廿歲人未生埋個腦(seon2)
隻豬都冇你咁(ceon2)

(自從有咗「倫敦金」騙案之後,一講蠢,我淨係諗起倫敦,如果你賣開倫敦金的話,多多冒犯唔好意思,仲有我屋企寢具好足夠,唔愛床單喇唔該。)

以上係一大堆同「蠢」字押韻嘅字,記住 ceon2 係蠢。
上次 chur 係 coe2,今次我哋換走咗 oe,變佢做 eon,就變咗個「蠢」字。

我教你一個記法:

CEO 好蠢;蠢就係 CEOn2。

最後,下面有一堆圖,大家估下係咩字啦。

leon1

(唔係 Leon 黎明!)

同花 seon2

ceon1 天

zeon3?邊_度zeon3?

練習:有邊首粵語歌係押「eon」呢個韻㗎?留言話我知吖!

大家記得拍多幾下手支持呀 😄

--

--

阿擇 (Chaaak)

《粵典》創辦人,而家全力推廣粵文書寫。Founder of words.hk and advocate of Written Cantonese