我唔信!講普通話嗰啲一定唔係香港人!

前言:聽朋友講,話見到土生土長嘅香港細路用普通話溝通,覺得不寒而慄;跟住有人就話佢哋係新移民、雙非、黑工子女,講到好似覺得真香港人冇事,唔使擔心噉。我覺得我要講吓自己對呢個現象嘅睇法同對策。

香港一向都多新移民,主權移交之後可能再多咗。但係以往嘅人喺學校、喺社區都會用粵語溝通,至少喺兩個人講唔同家鄉話嗰陣,粵語會係最正常嘅交際語。家吓呢,係成日見到兩個粵語人,用普通話溝通。就算次次你都話佢哋係新移民,一樣令人憂慮。何況而家已經去到土生土長香港人都間中攝一兩句普通話。

講到語言,一般人就冇乜腰骨,亦都難怪。「語言用嚟溝通」呢個概念好根深蒂固。否則我哋粵語邊度嚟咁多借詞先?大家關心內容,多過關心你用乜嘢話,所以轉台,一般人根本就唔會察覺,更莫講話會覺得唔妥嘞。

當然你可以話有容乃大,我哋應該接受香港係文化多元乜乜物物,所以多幾隻語言冇所謂。我知道有啲人好buy呢套,即係 translanguaging…

--

--

阿擇 (Chaaak)

《粵典》創辦人,而家全力推廣粵文書寫。Founder of words.hk and advocate of Written Cantonese